Asal-Usul dan Sifat-sifat Dajjal

Rabu, 25 Mei 2011
GAMBAR HIASAN


sebelum ni dah banyak cerita tentang Dajjal...tapi korang tahu secara lebih detail tak?tentang kelahirannye,ktinggiannye dan macam2 lagi?disini saye ingin memberitahu secara lebih detail lagi tentang Dajjal...
  • Dia dkatakan berbangsa Yahudi Mesir Purba iaitu orang keturunan Yahudi yang lahir di Mesir Purba,dari desa bernama Samirah.penduduk didesa Samirah amat gemar melakukan homoseks dan seks bebas termasuklah hubungan seks antara Muhrim(adik beradik atau anak beranak)
  • ibunya lahir dari perzinaan haram antara muhrim(adik beradik)..bapanya juga lahir dari perzinaan antara muhrim..Dari dua sumber hubungan yang tidak halal itulah lahirnya Dajjal..
  • Lahirnya Dajjal adalah atas nazar ibu bapanya dihadapan berhala patung lembu betina yang disembah oleh ibu bapanye..
  • ibu bapanya adelah khadam kepada patung lembu itu sejak beberapa lama..
  • Dajjal Lahir 100 tahun sebelum Nabi Musa lahir..
  • Semasa kecil..dia sentiasa tidur dan kedua-dua belah matanye buta..
  • Bapa angkatnye Hakim Desa Samirah adalah seorang penguasa yang mengaku dirinya tuhan..
  • ketika desa Samirah dihancurkan oleh Allah,Dajja diselamatkan oleh malaikat kesebuah pulau di lautan hindi.disitu dia diletakkan didalam sebuah gua yang besar yang dijadikan sebagai tempat tinggalnye...
  • Allah mengutus kepadanye seekor binatang berbulu lebat untuk memeliharanya disamping mengajarnye membaca,bercakap dan menulis..
  • Dia akhinye boleh melihat,tapi cuma mata kirinya sahaja yang celik,mata kanannya tetap buta..
  • setela besar,dia berjaya keluar dari pulau itu dan sampai ke Parsi purba dengan menumpang sebuah kapal,Disana..dia elajar ilmu kimia dan menjadi seorang yang mahir membuat hal aneh sehingga dikagumi ramai..
  • Dia kemudian merantau lagi dan sampai ke tempat lahirnye iaitu desa samirah,dan mahu bertemu dengan Nabi Musa AS kerana Nabi Musa itu sebangsa dan sepuak dengannye iaitu bangsa Israel..
  • ketika bertemu dengan nabi Musa..Umur dajjal sudah mencapai seratus lebih..
  • Disana dia membuat huru hara dengan membuat patung lembu besar yang boleh berkata-kata..menyebabkan ramai bangsa Israel yang telah kufur dikeranakan olehnya..
  • Dia dihalau keluar oleh Nabi Musa As erana kekecohannya itu...akhirnye dia mengembara lagi,dan kali ini dia pulang semula ke tempat asalnye iaitu tempat dimana dahulunye dia diselamatkan oleh malaikat Jibrail..
  • Ketika lahirnya Nabi Muhammad S.A.W. ke dunia ini..Dajjal diikat ketat oleh rantai yang sangat kukuh,tangnnya dirantai kebelakang kepala dan dicantumkan dengan ikat kaki,sehingga dajjal tidak boleh bergerak kemana-mana,kakinya diikat rapat sehingga bertemu dua buku lali...
  • Apabila Rasulullah S.A.W. wafat,rantai itu reput dan akhirnye dia bebas seperti sediakala..
  • pandai bertutur dalam semua bahasa,tak kira bahasa kuno ataupon bahasa zaman ini..
  • tidak pernah mempunyai seorang teman pon sepanjang hayatnye melainkan dirinya sahaja...
  • rambutnye kelihatan seperti sarang tebuan iaitu besar dan bulat seperti rambut afro..
  • ketika ini..dia hidup didalam mahligainye yang dibina olehnye sendiri dienali sebagai Mahligai Piramid di segitiga Bermuda...Nahas buat sesiapa yang berani mendekati mahligai piramidnye itu..
itulah antara sifat-sifat peribadi Dajjal semasa kecilnye sehingga dewasa..setelah dewasa,wajah dan pemikirannya masih kekal muda kerana diawetkan oleh Allah sehingga walaupon umurnya sudah mencapai ratusan malahan ribuan tahun..dia tetap kelihatan muda..ada satu perkara yang perlu dinyatakan disini,sifat2 dajjal setelah keluar nanti dengan sifat2 ketika dia bertemu dengan Nabi Musa adelah jauh berbeza...
nantikan sambungan seterusnye untuk mengetahui pula bagaimana sifat Dajjal yang baru apabila keluar nanti....
Nota-Naughty::nantikan ye...

4 313 orang mengomen:

  1. YAYA AZURA berkata...:

    best pulak bc entri nie..

    yang gambar hiasan tu dah lupa nama dia ..dipercayai punya mikjizat..boleh menghidupkan org mati serta sembuhkan penyakit kritikal tapi dia pun baru je meninggal dunia...

  1. Firdnurjue berkata...:

    tak sabor tunggu sambungan...pat2..:-)

  1. ❀Hanim_RosLan❀ berkata...:

    Yaya Azura::itu bukan mukjizat kak,para ulama' semua mengatakan itu adelah sihir yakni pertolongan dari syaitan...

  1. ❀Hanim_RosLan❀ berkata...:

    firdnurjue::hehe...thnx sudi bace,..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK-CluCK