Bangla terbuang (cerita lawak)

Khamis, 6 Oktober 2011
Masa aku balik dari Singapore menaiki keretapi,tiga orang yang duduk bersama,dua didepan dan satu kat sebelah aku..yang kat depan aku ni orang Amerika dan disebelahnye orang Cuba.sebelah aku pulak orang Bangladesh..Dalam perjalanan tu kami berborak-boraklah pasal Negara sendiri.borak punya borak,tetiba si American ni keluarkan duit dolar Amerika.lalu dibakarnye pada sebatang rokok dan dibuang keluar...terkejutlah semua melihat kelakuan mat saleh tu tadi,.bertanyalah si orang cuba tadi.”why you do that for?”.dengan selamba,mat saleh itu menjawab,”Don’t worry,I got a lot American Dolar in my country”..
Tercenganglah masing-masing melihat gelagat mat saleh itu tadi.belum habis tercengang,tiba-tiba orang cuba tu pulak bawak keluar sebatang curut.(curut Cuba adelah yang termahal didunia).lalu dinyalakannya.belum sempat beberapa sedut,terus dia membuangnya ke luar tingkap.”why you do that for?” Tanya si American.”don’t worry,I got a lot agar in my country.”.
Terkejut aku dibuatnye.Mase tu aku tengok si Bangladesh tengah piker ape yang nak dibuat pulak..masa dia tengah pikir,aku pon ape lagi....tangkap bangla tu terus aku campak ke luar tingkap,Belum sempat diorang tanye,aku pon cakapla, “Don’t worry,I got a lot Bangladesh in my country.”


 (credit to Majalah Ujang Moy www.ujang.com.my)


Nota-naughty: sian bangla tu..

7 313 orang mengomen:

  1. mizzkechique berkata...:

    muehehe..mmg sepah2 pun bangla kt sni..

  1. Ekmi Rabat berkata...:

    hahaha lawak and very true!

    My Latest Entry: Saya akan cuba buat surat sokongan. @_@

  1. sekamar rindu berkata...:

    hehehhhe..memang ramai..yg masuk tanpa izin dan sah pun ramai

    hehe..

  1. JIJI YU berkata...:

    muehehe...aku kesiankan bangla

  1. Tanpa Nama berkata...:

    howdy hanim-roslan.blogspot.com blogger found your blog via search engine but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found website which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer increase page rank seo report backlinks permanent backlinks Take care. Jay

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK-CluCK