cara-cara memikat hati gadis solehah

Sabtu, 12 Mei 2012
Cara-cara memikat hati gadis solehah..

Tajuk aku tu,bukannye bermaksud,jangan kawen ngan wanita tak solehah,kesian diorang..nanti tak laku.kalau rasa perempuan yang korang suka tu tak solehah.terus la masuk meminang.then,didik dia elok2..hahaha..tapi jauh dilubuk hati korang,mesti nakkan wanita atau gadis yang solehah kan,menutup aurat dengan sempurna,lahir dari keturunan wali2 ataupon orang yang warak..bahkan ibu-bapanya adalah seorang pendidik yang Berjaya..supaya anak2 korang pon akan turut menjadi seorang yang berguna kepada agama.yakni orang mukmin…kan,kan

Sebelum tu,korang kena tahu dulu,syarat2 solehah seseorang gadis.
Pertama adalah
-         mematuhi rukun2 iman dan islam
-         sangat pemalu dan sikit percakapannya,kerana gadis mempunyai Sembilan darjah keaiban..
-         amat menjaga maruah diri dan keluarga
-         bijaksana apabila bercakap tentang agama
-         seorang yang berilmu dan beramal dengan ilmu2 nya
-         penyayang terhadap kanak2 dan orang tua..
-         menutup aurat dengan sempurna

ok,mungkin banyak lagi syarat2 solehah seseorang itu..tapi itu je yang ade dalam kepala otak aku..haha..
kepada yang single mingle tu,mesti tertanya-tanya..mane nak cari gadis solehah..Sabda Rasulullah,’ awal2 agama adalah mengenal tuhan’,..so konfem la dari mak bapak diorang,contohnya anak ustaz atau tok imam ke,atau yang kuat mengamalkan agama islam dan mengikut Al-Quran dan AsSunnah.. tapi korang dah confirm ke seseorang tu solehah,korang ni dah khasyaf sangat ke nak tahu seseorang tu bertaqwa atau tak..so ..cara mendapatkan isteri yang solehah adelah dengan…

-         menjadi seorang yang soleh dan disayangi tuhan terlebih dahulu..

kerana Rasulullah bersabda.. ‘baik suaminya,baik jugalah isterinya..’


kalau korang ni kuat mengorat atau kutu grahak,atau mat jalanan,atau isap dadah.yakni sampah masyarakat..nanti dapat bini bohsia..padan muka..haha..tapi yg penting,baiki diri dulu..muhasabah diri..insyaallah tuhan akan pertemukan dengan wanita solehah..

tapi kalau korang tak peduli jugak , dan korang tak kisah pon kalau kawen dengan bohsia,aku pon tak tau nak ubat macam mane,dah gila tahap kritikal la tu,tapi ingat,bila niat nak kawen sbb nak seronok2 dan bebas,perkahwinan takkan selamat,biarlah berkawin atas sebab ingin ikut sunnah,dan ingin lahirkan lagi generasi2 islam yang berguna kepada agama dan Negara…

nota-naughty – remaja yang bermasalah lahir daripada pendidik dan parent yang juga bermasalah dan kurang sensitivity agama,bahkan,memilih kawan yang salah juga adalah penyebab kerosakkan akhlak dikalangan remaja..

  

0 313 orang mengomen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK-CluCK