Kenapa perempuan cantik suka lelaki kaya

Rabu, 16 Mei 2012





Kalau kita kaji dan selidik baik2,kebanyakkan artis cantik2 berkahwin dengan datuk-datuk atau tan sri,atau dalam bahasa mudahnya adala,orang kaya,mungkin ade sebab,atau mungkin takde sebab..antara sebab2 nya adala….

-         tak kisah kalau make-up yang mahal2 cepat habis,nanti boleh beli lain..
-         setiap minggu dapat pegi spa, ..
-         kalau dah tua,dapat ejas anak ikan - kepada yang tak berilmu la..
-         setiap bulan honeymoon kat luar Negara
-         barang-barang semuanya brand antarabangsa
-         tak payah buat kerja rumah,sbb dah ade maid

dan kepada wanita yang sebelumnya berkerja,lepas je kawen dengan tan sri,dah resign.. ye la,orang senang kan,buat ape nak kerja lagi,suami punya projek saje dah milion2..

perempuan ni kan,tak kisah pon kalau laki tak hensem ataupon tua,asalkan dapat penuhkan nafsu shopping dia..heehee…

dan atas sebab2 demikian la,lelaki ni takut nak mendekati perempuan cantik,sebab takut tak dapat kasi ape yang dia nak,nanti kena tinggal..biasela,pompuan cantik ni kan maintenance tinggi tapi bukan semua perempuan cantik macam tu..

ok,dari tadi aku dok sebut perempuan cantik je kan,kenapa perempuan yang bermuka biasa2 atau pon boleh dikatakan tak berapa cantik ni kebanyakkannya menerima pasangan apa adanya..tak berapa memilih..sebabnya,orang yang tak berapa cantik macam aku ni ,sedar diri..kalau tak sedar diri tu,tak taw la macam mane..bukannye orang yang bermuka ‘kureng’ ni taknak orang kaya,..mereka nak..tapi mereka merasa rendah diri dan tak layak..

kenapa perempuan cantik tahu bahawa mereka cantik
-         sebab tengok cermin
-         sebab orang puji
-         pegi mane2 je,orang laki suka pandang,walaupon pakai bertutup litup,tetap ade orang yang duk usha semacam..kiranya macam orang pandang kagum la,bukannye pandang sambil buat muka pelik,itu lain plak citenye..

ok,mungkin kalau korang baca setiap statement aku ni,korang akan cakap,  ‘hek eleh,hanim ni tak baik la  banding2 kan orang cantik dengan tak cantik’, tapi jangan risau,ini hanya pendapat aku,setiap topic didalam blog aku adalah berdasarkan pendapat dan pengalaman sendiri..yang penting,kalau korang baik,korang akan bahagia dunia akhirat,ingat..tuhan tak pandang rupa paras..

nota-naugty – tapi tak dinafikan,orang mula jatuh cinta apabila memandang wajah,dan selanjutnya,baru la perangai..

1 313 orang mengomen:

  1. BLOG-EPIC-SCENE berkata...:

    bagus entri ini..aku amek sikit ayat awak cik hanim hehe..tapi aku ada la ubah... boleh kan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK-CluCK