aku tidur lepas asar,tak gila pon

Ahad, 24 Jun 2012


aku nak share satu cerita tentang seorang manusia yang degil..
selalu kita dengar tidur lepas asar adalah mewarisi kegilaan..jom baca ayat bawah ni dulu
"Tidur di siang hari amat dikeji kerana ia akan mewarisi penyakit kebengkakkan (muka kelihatan sembab dan tidak bercahaya) malapetaka, merosakkan warna kulit, menimbulkan penyakit radang limpa, melemahkan urat saraf dan melemahkan syahwat. Sekeji-keji tidur ialah ketika awal hari (matahari terbit) dan terlebih keji lagi ialah tidur di akhir siang hari (selepas Asar)."

Setengah ulama mengatakan:
"Sesiapa yang tidur selepas Asar sehingga terganggu kewarasannya maka janganlah ia mencaci selain daripada dirinya sendiri.




alkisahnya,ade seorang manusia yang degil,ditegur jangan tidur lepas asar,tapi dia tak pernah peduli..
apabila dinasihat,dia akan cakap ''aku tidur lepas asar,tak gila pon''


hingga akhirnya,dia sentiasa istiqamah tidur lepas asar,
suatu hari,sewaktu kawan-kawannya tengah study,tiba -tiba hamba Allah ni cuit and cakap, ''aku tidur lepas asar,tak gila pon''
kawannya pelik dan terus bersuara, ''bila mase aku tanya kau''
dan semenjak dari hari itu,setiap kali bertemu sesiapapon,dia akan cakap '''aku tidur lepas asar,tak gila pon''


nota-naughty - jgn sesekali mencela hukum Allah

6 313 orang mengomen:

  1. unGu berkata...:

    kalau senyum sorang2 giler x? :)

  1. ❀Hanim_RosLan❀ berkata...:

    itu tandanya jatuh cinta,bukan gile..tp fitrah..heee

  1. CINTA UNTUK KITA berkata...:

    kerna mulut bdn bnasa..:)

  1. Miss Xyz berkata...:

    thanks beritahu.. saya selalu jugak tidur masa zohor sedar jer dah masuk asar. Ish3

  1. [PCL] berkata...:

    suka n3 ni nk share dgn semua pembaca blog sy..ok ? thnks.

  1. aizamia3 berkata...:

    kalau anak-2 tidur waktu petang, mesti akan akak kejutkan sebelum asar..

    psstt: singgah dari blog PCL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

CLICK-CluCK